sâmbătă, 12 martie 2011

Panza de paianjen


      
  Salutare!! Azi m-am gandit sa scriu despre o carte pe care o citesc, dupa cum vedeti mai sus, scrisa de Cella Serghi. Cartea am imprumutat-o de la biblioteca scolii dupa ce mi-a atras atentia. O ajutam pe bibliotecara sa aranjeze cartile in rafturi si mi-a sarit in ochi titlul. Am citit notele de pe coperta din spate si mi s-a parut interesanta descrierea pe care o face autoarea impreuna cu Rebreanu.

        Nu am reusit sa citesc prea mult, din lipsa timpului, dar cartea este foarte buna: abia o poti lasa din mana. Ea vorbeste despre povestea Dianei Slavu, despre lumea ei, iubirea ei. Cartea te captiveaza si te indeamna la meditatie, este potrivita pentru orice varsta. O sa va dezvalui mai multe despre carte cand o voi termina de citit. Pana voi intoarce si ultima pagina, v-as invita si pe voi sa va spuneti parerea cu privire la aceasta carte, iar daca nu puteti exprima o parare, va indemn sa o cititi cat mai curand!

        Sa nu uit, va las cateva citate:

  • Vezi, asa imi inchipui viata, ca o panza de paianjen imensa, cenusie, lipicioasa, in care omul se zbate ca o musca. Undeva pazeste carnivorul: paianjenul...
  • Ceea ce ma atragea la el era impresia pe care mi-o dadea ca e singur, nenorocit, ca unicul lui stimulent in viata sunt eu, ca sunt singura lui bucurie, unica lui preocupare. Daca nu-i asa, nu ma intereseaza.Nu ma intereseaza un barbat decat in masura in care cred ca-l stapanesc ca femeie, in care cred ca sunt pentru el, intr-un moment din viata, o fiinta unica, de neinlocuit. Stiu ca sunt femei mai frumoase decat mine, dar asta nu are nicio insemnatate, fiindca oricat de frumoasa ar fi o femeie, se poate totdeauna ivi alta, care sa fie si mai frumoasa; dar cred ca poate exista o adancime sufleteasca, o sensibilitate, o inteligenta care pot insufleti in asa fel un anumit fizic, care pot crea o feminitate infungibila, amalgam unic de insusiri de neinlocuit, cel putin intr-o clipa data, pentru un om intr-un anume climat sufletesc.
  • Un barbat abil se ascundea sub aceasta infatisare modesta, un barbat care a stiut sa faca din prezenta lui o otrava placuta, pe care mi-o dadea si mi-o refuza capricios, ca s-o doresc din ce in ce mai mult.
  • In care anume clipa m-am indragostit de el nu voi sti niciodata. Dragostea mea pentru el s-a nascut, poate, din nevoia mea de a iubi.
  • Dadeam proportii nemasurate dezamagirilor poate firesti la varsta cand si iluziile sunt prea mari, cand ti se pare ca fericirea intreaga ti se cuvine, cand n-ai nici ingaduinta, nici intelepciune.


8 comentarii:

  1. Punctul 2 si 4 imi plac! :D
    Si eu vreau sa citesc ceva dar cand m.am hotarat nu am putut sa citesc, mama a venit in vizita la mine si ne'am uitat la filme. :))
    Ce dubios, cartea are nume foarte diferit fata de actiunea in sine.
    Astept rezumatul la sfarit :D Dar sper sa nu fie in vara! :))
    Vreau o parere de la tine ce sa citesc. Ma zbat cu multe carti si nu stiu ce sa aleg.
    1.Logodnicii - Alessandro Manzoni(asta am vrut s'o incep)
    2.Casa Budenbrook - Thomas Mass (din asta am citit vreo 100 de pag in tren acum un an dar n'am retinut mai nimic ca eram cu ochii si gandul la un tip pe acolo)
    3.Kenilworth - Walter Scott
    4.Coliba unchiului Tom - Harriet Beecher-Stowe
    5.Pearl Harbor - Walter Lord, dar am vazut filmul si cartea parca nu mai e asa interesanta.
    Si mai am 3 carti despre istoria Bucurestiului care le.am luat recent dar nu m.am apucat de ele.
    Deci, cu ce sa incep? :D

    RăspundețiȘtergere
  2. O intrebare inainte de raspuns: Preferi filmele cartilor?;))
    O sa termin de citit cartea pana in aprilie sper... If i were you, cred ca as citi cartea scrisa de Thomas Mass pentru ca scrie foarte bine, apoi Coliba unchiului Tom sau Logodnicii(de care nu am auzit totusi ma tenteaza, suna bine:-D). Cat despre cartile de istorie... nu m-as apuca in perioada asta sa le citesc. Personal, imi plac cartile care prezinta o poveste de dragostea sau cartile de aventura in zilele astea frumoase!:-)
    Sper sa iei cea mai buna decizie in ce priveste alegerea cartii:-D.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine ca mi'ai raspuns! :D
    Filmele cartilor, nu, nu cred.
    Adica as vrea sa citesc mai intai cartea si apoi sa vad filmul. Cartea e mai detaliata si intensa. Filmul uneori e facut sa fie.
    Uite un ex. Am citit Pe aripile vantului(cartea mea preferata) si Anna Karenina apoi am vazut filmele si sa'ti spun sincer P.a.v. e mult mai bine facut decat cele 3 sau 4 incercari ale A.K.
    Oricum nici unul din filme nu se compara cu cartea. E altceva cand citesti. Daca iti place cartea poti incerca si filmul asta ca sa'l memorezi mai bine.
    Asa. Acum cartea, sincer si eu ma gandeam sa incep cu Thomas Mass, imi place mai mult literatura americana decat altele. :D
    Si cred ca voi continua cum ai spus.
    Logodnicii de Manzoni e italiana, am citit una despre italieni :)) imi ajunge pt moment.
    Ce am observat eu ca tot ce ti'am expus mai sus au actiune in jurul anul 1800 (vremea lui Napoleon)
    Deeeci am rasfoit mai bine cartile si m'am razgandit, o sa incep cu pct 3. Kenilworth. Am vazut pe acolo ceva de regina Elisabeta, Maria Stuart, razboiul dintre Franta si Anglia in vremea lui Napoleon. :D Asta e castigatoarea. E micuta, are 450 pag o parcurg repede incepand de maine. :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Deci, nu mi'ai spus daca ai vazut filmul Dirty Dancing?
    Eu regret ca n'am facut dansuri. :-(
    La cat de mult imi place muzica si o 'simt' cred ca mi'as face cariera din asta. :-))
    Vroiam sa te mai intreb ceva, asta daca te'ai gandit :-D Unde dai la facultate? :->

    RăspundețiȘtergere
  5. Scuze:-D. Sunt mai ocupata in perioada asta, am multe proiecte, imi vin tot felul de idei... plus olimpiada, apoi o groaza de persoane care ma solicita si nu le pot refuza... Ahh, ce as vrea sa vina vacanata!!! Deci, da , am vazut filmul si imi place. Si 1 si 2. Recent m-am imprietenit cu o tipa care danseaza in multe trupe cunoscute din Romania. E super!! Si mi-a spus cate ceva despre dansuri. Probabil voi posta ceva despre asta, cat de curand.
    Cat despre facu... am mai multe optiuni. Ma atrage psihologia, mi-ar placea si la geogra sau la comunicatii. Totusi, mai an un an si ceva, destul timp zic eu. Plus mereu cand am luat o decizie pe moment s-a dovedit a fi foarte buna! Ma pregatesc mult pentru ceva si apoi ma razgandesc brusc si nu regret! Oricum vreau sa ma documentez bine inainte. Planurile pentru viitor sunt altele, deci facultatea o sa o fac mai mult ca un hobby, ceva care sa-mi placa mult.:-*:-*

    RăspundețiȘtergere
  6. Ahaaa, ma bucur ca iti merge asa bine :-D
    Despre dansuri ti'am zis dorinta mea, sper s'o pun in practica cat mai curand. Am si eu foarte multe de recuperat, lucruri care am descoperit ca as vrea sa le stiu :-D
    La facultate si eu am descoperit anul asta(ma rog, 2010) cat e de interesanta. Dar In vara o sa'mi incerc norocul la rel publice si comunicare unde am sa fac si psihologia. Cand te'am intrebat de facultate ma gandeam la oras. Daca ai sa te muti in Bucuresti sau alegi alt oras.
    Bafta multa si spor la toate proiectele. >:D< :-*

    RăspundețiȘtergere
  7. Hai ca m'am balbait :-))) vroiam sa zic de facultatea de psihologie ca am descoperit anul trecut cat e de interesanta. N'am studiat'o decat in liceu. Eu am facut fac. de marketing acum.
    App de psiho, am vazut acum Inception si abia dupa cateva minute de film m'am prins despre ce e vorba. E ceva foarte interesant. Despre vise, subconstient si cum poti controla actiunea visului. E foarte interesant. Cand ai timp ti'l recomand! :-D
    Mie mi'au transpirat mainile la el! :-))

    RăspundețiȘtergere
  8. Reb...iti recomand cu sinceritate sa termini cartea, probabil ca ai si facut-o :) este o carte in care s-au adunat experiente de viata diverse, din care poti lua atat cat iti trebuie :) este minunata! profita de intamplarea ce ti-a pus-o in maini pentru ca pana la urma nu exista coincidente.
    Numai bine!:)

    RăspundețiȘtergere

Acum e randul tau :-)